Kamaraerdei Kerekerdő Óvoda

Kamaraerdei Kerekerdő Óvoda

"Diszproblémás gyermekek"

2017. október 31. - puzzletanodak

Mit jelent ha gyermekünk „diszproblémás"?

 

Iskolai emlékeinkből tudjuk, hogy minden osztályban volt egy-két igazán rossz tanuló. Azok, akik sosem tudták hol tartunk az olvasott szövegben, akiknek az írását még a tanár sem tudta elolvasni, és ha mégis sikerült, kiderült, hogy hemzseg a hibáktól. Rajtuk köszörülte a nyelvét tanár és diák egyaránt. Az ő szüleik voltak hetente raporton az igazgatónál, mert valamiben ugye mindenkinek ki kell tűnnie. Ha a tanulásban nem megy, legyen a „rosszalkodás”. Rossz tanulók ma is jócskán vannak, de már csak kisebb számban olyanok, akik „csak” lusták. Sokukról hamar kiderül, hogy valamilyen részképességzavarral küzdenek.

stressed_out_kid_books_jpg_838x0_q67_crop-smart.jpg

Diszlexia

A diszlexia olyan olvasási probléma, mely ép látású, normális vagy magas intelligenciával rendelkező gyerekeknél jelentkezik. Előfordul, hogy a diszlexia évekig észrevétlen marad, és csak felnőttkorban ismerik fel a tüneteket.

Fő tünete az olvasási képesség elmaradottsága. Árulkodó jelek, ha a gyermek nehezen ismeri fel és írja le a betűket és számokat, vagy gyakran felcseréli azokat. Az állapot gyakori velejárója a rossz helyesírás, és a nehezen olvasható kézírás. A diszlexia nem betegség, csupán egy állapot. Annak jelzése, hogy a diszlexiás gyerek vagy felnőtt agya másképp működik. Ennek ellenére a legtöbb diszlexiás gyermek sikeresen teljesíthet az iskolában, ha személyre szabott fejlesztésben részesül, és megkapja a számára szükséges segítséget és érzelmi támogatást.

 

student-perfectionism-1274x800.jpg

Diszgráfia

A diszgráfiás gyerekek írásának mind a folyamata, mind az eredménye jellegzetes. Fontosak az írómozgásokban megjelenő eltérések. Jellegzetes tünete a rendezetlen, vonalakat nem követő, kusza írás.

Már az iskolába lépő gyermekeknél szükséges a jó ceruzafogás kialakítása. Az írásnehézséggel küzdő gyermekek közül sokan rossz kéztartással, ceruzafogással írnak. Jellemző az erős és görcsös ceruzafogás, és az íróeszközt erősen rányomják a papírra. Gyakori hiba, hogy az íróeszközt nem maguk felé, hanem ellenkező irányba döntik, így csuklójukat erősen behajlítják. Ez a balkezeseknél érthetőbb, hiszen így láthatja mit ír a balról jobbra tartó írásnál. Jobb kezeseknél azonban ez nem magyarázat.

 kid_s_first_exam.jpg

Diszkalkúlia

Figyelmeztető jel lehet az is, hogy gyermeked gyakran számol az ujjain, ráadásul azt is jóval lassabban és több hibával teszi, mint hasonló korú társai. Előfordul, hogy képtelen elhelyezni a számokat a füzetébe, esetleg fordítva írja le azokat. A boltban is nehezen tud vásárolni. Gondot jelent az árucikkek értékének meghatározása (összeadás), a visszajáró kiszámítása (kivonás). Súlyos esetekben a pénz értékével sincs tisztában a gyermek. Ha kirakok egy súlyos diszkalkuliás gyermek elé 5 db 5 forintost, a másik oldalára pedig 1 db 50 Ft-ost és megkérem, hogy válassza ki, melyik ér többet, akkor ő az 5 db 5 Ft-ost választja. Az Ő számára 1 pénz az 1 pénz.

A tanulmányok előrehaladtával a diszkalkuliás gyermeknek gondot jelent a becslés, a kerekítés. Az írásbeli műveletek végzésekor összekeveri az egyes művelettípusokat, gondot okoz a tízesek átlépése, a maradékok megtartása.

 news_6043_diszkalkulia2hh.jpg

 „A tanulási nehézségekkel az a baj, hogy könnyen lerombolja a gyermek önbizalmát. Az önbizalom pedig az életrevalóság, a boldogság kulcsa.”

(Forrás: Google)

 

http://suliovi.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://puzzletanodak.blog.hu/api/trackback/id/tr4413120210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása