Kamaraerdei Kerekerdő Óvoda

Téli játékok 1.

2018. január 21. - puzzletanodak

Tél, hideg, sötét. Hogyan töltsük el az időt? Mit játsszunk?

Játékötletek gyermekeknek

1. rész - Gondolkodás

Itt a tél, egyre hidegebb van kint. Előkerül a sapka, kesztyű, sál - a szabadtéri játékokhoz jól fel kell öltözni, hogy ne fázzunk meg. Ez hosszú procedúra, amit a kisebbek nagyon nem szeretnek. Ezen kívül a játszótéren sem lehet használni a kedvenc játékainkat, mert a csúszda, a hinta és a homokozó is nedves, hideg. Az óraátállítás óta egyre rövidebbek a napok, korán sötét lesz, de gyermekeink még nem fáradtak - sőt, tombol bennük az energia, mert a rossz idő miatt a bölcsiben, az oviban vagy az iskolában sem mehettek ki az udvarra.

Akkor menjünk ki játszani vagy ne? Természetesen fontos, hogy a gyermekek játsszanak kint a szabad levegőn. Futkározzanak, fogócskázzanak, rollerezzenek, biciklizzenek, hogy a nagy mozgások gyakorlásával hozzájáruljunk az idegrendszer megfelelő éréséhez.

A hideg, csúnya időnek azonban lehet számos előnye is. Töltsétek aktívan ezeket az időszakokat! A meleg szobában is számos jó játék játszható, amiből a gyermekünk sokat tanulhat, okosodhat és érzelmileg is töltődhet. De mivel játsszunk? Számos nagyszerű játék vásárolható, de nem szándékozom egyik játékforgalmazó céget sem reklámozni. Olyan játékokat szeretnénk nektek, kedves olvasóknak ajánlani, melyekhez kevés eszköz kell, és bent a szobában is nagyon jól játszhatóak.

Igazán sokat tehetünk egy kis odafigyeléssel gyermekünk részképességeiért. A játékokat a fejlesztendő területek szerint csoportosítjuk, hogy ti is láthassátok, hogy mely területen, hogyan állnak a gyerkőcök. Ajánlom, hogy nagyon figyeljetek oda azokra a területekre, játékokra, melyekkel nem szívesen játszik a gyermek. Nagyon ügyesek és ravaszok - amiben egy kicsit elmaradottabbak, gyengébbek, azt nem szeretik játszani. Ez nyilván logikus is. Ebben az esetekben kell a szülőnek, szakembernek leleményesnek lennie, és úgy alakítania a játékokat, hogy mégis ezekkel játsszunk a legtöbbet. Természetesen nem erőszakról van itt szó. Fontos a megfelelő motiváció! Ha a szülő nem motivált és nincs kedve a játékhoz, akkor a gyereknek sem lesz kedve. Kezdetben lehet, hogy ellenállásba fogunk ütközni, de az első pozitív élmény után a gyermek inkább a szüleivel való játékot fogja választani, mint a televíziót vagy a számítógépes játékokat. Ezért próbáljuk a sikerélményt mindig biztosítani! Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy hagyni kell a gyermeket, hogy mindig ő nyerjen a társasjátékban. Azt sem feltétlen szükséges mindig hangsúlyozni, hogy mi felnőttek mennyivel okosabbak, ügyesebbek vagyunk. Ismerjük el gyermekünk ügyességeit és dicsérjük meg őt, hiszen olyan ritka mostanában a pozitív visszajelzés. A gyermek önbizalmának, önbecsülésének megerősítése pedig kihathat a mindennapjainkra is. Gondtalanabb, felszabadultabb, kezelhetőbb lesz gyermekünk.

Természetesen, ha a játékok rendszeresen nem úgy alakulnak, ahogy a szülő szeretné, esetleg úgy érzi, hogy valamelyik játék különösen nehezen megy, vagy egyáltalán nem sikerül rávenni a gyermeket, javasoljuk, hogy keressenek fel egy szakembert, aki segítséget nyújthat a kritikus kérdésekben. (Mi szívesen segítünk!)

Szóval mit is játsszunk télen a meleg szobában? Az elkövetkező hetekben számos ilyen játékot fogunk ajánlani nektek. A listát a logikus gondolkodás fejlesztésével kezdjük. Ez egy nagyon összetett képesség, de az élet számos területén visszaköszön. Szükségünk van rá a dolgok csoportosításánál, új dolgok tanulásánál, problémák megoldásánál, és később a matematika tanulásánál.
img_1618.JPG

  • Mit láttunk?

Meséljétek el a gyermek kedvenc meséjét vagy nézzétek meg együtt a kedvenc meséjét. A történet végén magyarázzátok el a gyermeknek, hogy most egy játékot fogtok játszani, és azt szeretnétek megtudni, mennyire emlékszik a látottakra. Kezdjétek egyszerűbb kérdésekkel - pl: a főszereplők nevével - és fokozatosan nehezítsétek a kérdéseket a történt eseményekkel kapcsolatban. Tegyetek úgy, mintha ti is felidéznétek valamit a történetből, de legyetek egy kissé pontatlanok, hogy a gyermek kijavíthasson titeket.

Ha jól megy, le is rajzolhatjátok! Készíthettek mesekönyvet, leporellót is. :)

  • Keresd a labdát!

Mutassatok gyermeketeknek egy kis labdát, és mondjátok meg neki, hogy ezt most el fogjátok dugni. Kérjétek meg, hogy néhány pillanatra csukja be a szemét. Rejtsétek el a labdát valahol a szobában úgy, hogy ne legyen eltakarva, és a gyermek is elérhesse, pl. a kanapé lába mellé, vagy egy polcra más holmik közé. Mondjátok meg a gyermeknek, hogy nyissa ki a szemét, nézzen körül, és keresse meg a labdát. Felgyorsíthatjátok a játékot úgy, hogy a gyermeknek az idő alatt kell megtalálnia a labdát, amíg ti húsztól tízig visszaszámoltok.

Nehezítésként elrejthetitek a labdát úgy is, hogy a gyermek ne láthassa meg egykönnyen, és irányíthatjátok őt a hideg-meleg szavakkal, vagy konkrét irányszavakkal is (fordulj jobbra).

  • Kire gondolok?

Mondjátok meg gyermeketeknek, hogy most ki kell találnia, kire gondoltok, és segítséget is adtok hozzá. Válasszatok egy versikét, amelyet gyermeketek is jól ismer (pl. a Bóbita kötetből a Tündér címűt), és az egyik részét mondjátok el segítségképpen. Ha a gyermek túl könnyűnek találja a feladatot, mondjatok el egyetlen sort egy versikéből, hogy a gyermeknek kelljen kitalálnia a címet, pl. melyik versben van a következő sor: „körben az angyalok ülnek”?

Játszhatjátok a játékot ismert mesefigurákkal is.

  • Képes rejtvény

Vágjatok ki néhány nagy képet régi magazinokból. Fogjátok az egyik képet, és a gyermekkel alaposan nézzétek meg, majd kb. egy perc múlva fordítsátok lefelé. A gyermekkel felváltva idézzetek fel konkrét részleteket a képről, pl. „egy fiú és egy lány van a képen”, gyermeketek pedig kiegészítheti: „a lányon kék ruha van”, és így tovább. Amikor már egyikőtök sem emlékszik semmi többre, fordítsátok vissza a képet, és ellenőrizzétek, mennyire pontosan tudtatok visszaemlékezni a részletekre.

Izgalmasabb lehet a játék, ha bizonyos idő alatt kell teljesíteni a feladatot, ehhez használhattok más játékból kivett homokórát vagy ketyegő bombát.

  • Rendetlen ruhák

Tegyétek ki a gyermek ruháit, de hagyjatok ki egy fontos darabot, pl. egy trikót, vagy az egyik zoknit. Mondjátok meg neki, hogy itt a az ideje felöltözni, de először ki kell találnia, mit „felejtettünk ki” az öltözetből. Miközben felveszi az egyes ruhadarabokat, nevezze is meg őket, pl. „igen, először az atlétát, aztán jön az alsónadrág és a nadrág…”. Amikor kitalálta, mi hiányzik, vegye ki azt a ruhadarabot a szekrényből, és vegye fel.

  • Befejezetlen képek

Rajzolj le egy ismerős tárgyat, pl: egy biciklit, házat vagy cicát, de hagyj ki egy fontos részletet. A biciklinek pl. legyen csak egy kereke, vagy a háznak ne legyen ajtaja. A gyermek nézze meg jól a képet, és rajzolja be, mi hiányzik.

Amikor már jól megy neki a játék, hagyj ki kevésbé egyértelmű dolgokat, pl. a teáskannának ne legyen fedele, vagy az ajtónak kilincse. Nagyobb gyermekek rajzolhatnak nekünk hiányos képeket, és mi találjuk ki, mi hiányzik azokról.

  • Mi van a játékdobozodban?

Kezdjétek azzal, hogy gyermeketek figyelmét játékaira irányítjátok. Mondjuk a gyermeknek pl., hogy: „nagyon sok remek játékod van, ugye?”. Kezdjétek el felsorolni a játékokat, majd a gyermek folytassa a felsorolást, pl. „itt van a nyuszi, a vonat, a tűzoltóállomás, és… szerinted mi van még itt?”. A gyermek valószínűleg nagyrészt segítség nélkül is emlékezni fog játékaira, ám ha szüksége van egy kis segítségre, adjátok meg neki: „melyiknek van kék mellénye?”.

Használjatok más listákat is, pl. a könyveit a polcán vagy a barátai neveit.

  • Mindennapi dolgaink

Játsszátok el, hogy gyermeketek lefekteti a plüssmacit aludni, pontosan úgy, ahogyan ti is lefektetitek őt esténként. Kérdezzétek meg a gyermeket, hogy mit kell először tennie (pl. először meg kell fürdetnie a macit). Játssza el, hogy megfürdeti a macit, majd mossa meg a fogát. Amikor a maci készen áll a lefekvésre, olvasson neki a gyermek egy mesét, ölelje meg, és takarja be.

Próbáljatok ki más rutinszerű tevékenységeket is, pl: a reggeli felkelést, az étkezést, vagy az óvodába indulást.

  • Párosítsd a sárkányodat!

Rajzoljatok tizenegy rombusz alakú, hosszú farkú sárkányt egy nagy papírlapra. Színezzétek ki a sárkányokat párosával azonos színűre, de az azonos színűek ne legyenek egymás mellett. Az utolsót színezzétek teljesen más színűre. Kérjétek meg a gyermeket, hogy mutasson rá az összeillő párokra, vagy kösse össze őket egy-egy vonallal. Amikor készen van, segítsetek neki megnevezni a színeket, és megtalálni a kakukktojást. Kivágva kártyajátékként is játszható. A kakukktojás nélkül pedig memóriajátékká is alakítható.

  • Mi ez?

Egy papírlapra rajzoljatok le néhány jellegzetes körvonalú tárgyat párosával, pl. egy csészét, kanalat, teáskannát, ásót, korsót. A párok tagjai ne legyenek közel egymáshoz. A rajzokhoz adjatok hozzá pár részletet, és színezzétek ki a párok egyik tagját, a másikból pedig készítsetek egy sötét árnyképet, hogy csak a körvonalakat lehessen látni.

A gyermeknek meg kell találnia, hogy melyik színes rajz melyik árnyképpel párosítható az alakja alapján. Vajon meg tudja azt is mondani, hogy az öt közül melyiket nem láthatjuk a konyhában? Játszhattok memóriajátékot is vele.

  • Keress olyat, mint az enyém!

Keressetek különféle párosítható tárgyakat, pl. műanyag tálakat, szalvétákat, ceruzákat, hajcsatokat és szalagokat. Tegyétek őket egy kupacba, majd válasszatok ki egyet, és mutassátok fel. Kérjétek meg a gyermeket, hogy keressen egy ehhez hasonlót!. Amikor megtalálja a megfelelő tárgyat, dicsérjétek meg, és nevezzétek is meg a tárgyat: „nagyon jó, megtaláltad a ceruzát”. Tegyétek félre ezt a párt, és mutassatok fel egy következő tárgyat.

  • Micsoda összevisszaság!

Keressetek néhány kisebb játékot, pl. játék állatokat, építőkockákat, járműveket, majd keverjétek össze őket. Vegyetek elő pár cipősdobozt vagy papírzacskót, és kérjétek meg a gyermeket, hogy tegye az összes építőkockát ezekbe. Amikor elkészült, mondjátok meg, hogy van egy másik doboz az összes játékautó számára, azokat tegye abba. Folytassátok mindaddig, amíg az összes játékot nem rendeztétek különböző csoportokba. Tovább is folytathatjátok a kategorizálást, pl. csoportosíthatjátok az építőkockákat színük, alakjuk vagy méretük szerint, az állatokat „házi”, „erdei” vagy „kedvenc” kategóriák szerint.

  • Ki vagyok én?

Mondjátok meg a gyermeketeknek, hogy most úgy fogtok tenni, mintha valamilyen állat lennétek. Vajon kitalálja-e, hogy melyik állatot utánozzátok? A kezetekkel csináljatok fület, és mozogjatok úgy, mint az általatok kiválasztott állat. Ha túlságosan nehéz a gyermeknek kitalálni, adjatok ki megfelelő hangokat is.

Most váltsatok szerepet, a gyermek játsszon el valamilyen állatot. Segítsetek neki közben ötletekkel, pl. hogy játsszon el egy nagyon pici, hosszú farkú állatot (egér), vagy egy nagy állatot hosszú ormánnyal (elefánt).

  • Mi ez?

Képzeljetek el valamit, ami gyermeketek számára is ismert, pl. egy konkrét állatot, járművet, helyet vagy játékot. Mondjátok meg a gyermeknek, hogy azt szeretnétek, ha kitalálná, mire gondoltok, és hogy adtok neki egy kis segítséget is. Pl., ha a dolog egy busz, akkor kezdhetitek így: „ a dolog, amire gondolok, egy nagy jármű”. Adjatok egyre konkrétabb segítséget, pl.: „sok embert szállít” vagy „ezzel megyünk a boltba”, amíg a gyermek ki nem találja.

 

Ne felejtsétek el követni oldalunkat, hiszen hamarosan még több remek játékötletet osztunk meg veletek!

Addig is próbáljátok ki az itt felsorolt játékokat, és szórakozzatok jól! :) 

Kövessetek minket facebookon is!

Játsszon együtt a család

Ha nem tudod, mivel töltsétek el a délutánt, és kellene egy gyors játékötlet, most itt van pár, amiből választhatsz. A gyerekek hamar megunják a játékaikat és mindig valami újabbat szeretnének. Ezek  a játékok azért jók, mert az egész család együtt játszhatja, jó időtöltés és a gyerekek használhatják kreativitásukat.
 kep.jpg  
Sógyurma

Sok ajándékot készíthettek saját kézzel, ami nagyon szép emlék lehet a nagymamáknak, rokonoknak. Egy jó ötlet, ha sógyurmából csináltok egy négyszögletű képet, a gyermek belenyomja a kis kezét, amit utána kifesthet, és az elkészült művet felakaszthatjátok, mint egy képet. Karácsonyra a rokonoknak ajándékba készíthetünk csillagot, holdat, szivecskét süti formák segítségével, amiket utána kifesthetünk festékkel.
A sógyurma receptje: 2O dkg só, 2O dkg liszt, és kevés viz, hogy jól gyúrható tészta legyen. A hűtőben több ideig is eláll.

 

Karckép házilag, saját kezűleg

Hozzávalók: sima fehér papír, zsírkréta, tempera festék, karcoló eszköz: lehet kifogyott golyóstoll, kötőtű, akár hurkapálca vagy fogpiszkáló, stb.

A sima papírt színezzük ki minél több színű zsírkértával. Lehet csíkokban, vagy körkörös mozdulatokkal, ahogyan jobban tetszik. A lényeg, hogy ne maradjon "szabad" felület, teljesen színezzük ki a lapot. Ezután fessük le egy kiválasztott színű termpera festékkel (nálunk a fekete vált be). Hagyjuk megszáradni, majd a karcoló eszközzel rajzoljunk rá.

 

Kavicsfestés

A kavicsfestés az egyik legkedveltebb kreatív alkotó tevékenység a gyerekek (és felnőttek) körében.
Hozzávalók:
-Akár egy kirándulás alkalmával összegyűjtött kavicsok (egy jó alkalom arra, hogy kimozduljon a család például a Dunapartra), de kertészetben vagy építőanyag kereskedésben is hozzájuthatsz nagyszemű kavicsokhoz mindössze párszáz forintért.
-alkoholos filc, UNI POSCA univerzális filc, vagy akril festék

-a legszebb kavicsokhoz mi inkább a filcet ajánlanánk, mert könnyebb vele dolgozni.

2015-11-03_072802.jpg

Tapintós "titkos" doboz

Tapintással meg kell találni a tárgyak párját (a szemeddel nem látod, csak a kezedet használhatod).

Hozzávalók:
- 1 kis kartondoboz 
​- pici méretű tárgyak 
- díszítés a dobozra 
- nem használt zokni 
- ragasztó, cellux 
- olló

Vágj a doboz mindkét oldalára egy-egy lyukat (ezen fogsz benyúlni). Ezután a dobozba rakj egy felezőt, egy papírdarabot, vagyis oszd a dobozt két részre. Keress a lakásban apró tárgyakat, mindegyikből kettőt. Kisebbeknek jól megkülönböztethető tárgyakat, nagyobbaknak kis mértékben különböző tárgyakat, vagy ugyanakkorára vágott anyag darabkákat (kord, pamut, stb.). Rakj egy-egy darabot a doboz mindkét felébe, vagyis mindegyikből legyen egy a bal oldali és mindegyikből egy a jobb oldali részében. Varrj a két lyukra egy zoknit (hogy ne lehessen csalni, úgy hogy benézel a dobozba). Díszítsd fel a dobozt, majd zárd is le a tetejét! A két lyukon keresztül benyúlva meg kell találni, hogy melyik tárgynak melyik a párja. :)

 

"Diszproblémás gyermekek"

Mit jelent ha gyermekünk „diszproblémás"?

 

Iskolai emlékeinkből tudjuk, hogy minden osztályban volt egy-két igazán rossz tanuló. Azok, akik sosem tudták hol tartunk az olvasott szövegben, akiknek az írását még a tanár sem tudta elolvasni, és ha mégis sikerült, kiderült, hogy hemzseg a hibáktól. Rajtuk köszörülte a nyelvét tanár és diák egyaránt. Az ő szüleik voltak hetente raporton az igazgatónál, mert valamiben ugye mindenkinek ki kell tűnnie. Ha a tanulásban nem megy, legyen a „rosszalkodás”. Rossz tanulók ma is jócskán vannak, de már csak kisebb számban olyanok, akik „csak” lusták. Sokukról hamar kiderül, hogy valamilyen részképességzavarral küzdenek.

stressed_out_kid_books_jpg_838x0_q67_crop-smart.jpg

Diszlexia

A diszlexia olyan olvasási probléma, mely ép látású, normális vagy magas intelligenciával rendelkező gyerekeknél jelentkezik. Előfordul, hogy a diszlexia évekig észrevétlen marad, és csak felnőttkorban ismerik fel a tüneteket.

Fő tünete az olvasási képesség elmaradottsága. Árulkodó jelek, ha a gyermek nehezen ismeri fel és írja le a betűket és számokat, vagy gyakran felcseréli azokat. Az állapot gyakori velejárója a rossz helyesírás, és a nehezen olvasható kézírás. A diszlexia nem betegség, csupán egy állapot. Annak jelzése, hogy a diszlexiás gyerek vagy felnőtt agya másképp működik. Ennek ellenére a legtöbb diszlexiás gyermek sikeresen teljesíthet az iskolában, ha személyre szabott fejlesztésben részesül, és megkapja a számára szükséges segítséget és érzelmi támogatást.

 

student-perfectionism-1274x800.jpg

Diszgráfia

A diszgráfiás gyerekek írásának mind a folyamata, mind az eredménye jellegzetes. Fontosak az írómozgásokban megjelenő eltérések. Jellegzetes tünete a rendezetlen, vonalakat nem követő, kusza írás.

Már az iskolába lépő gyermekeknél szükséges a jó ceruzafogás kialakítása. Az írásnehézséggel küzdő gyermekek közül sokan rossz kéztartással, ceruzafogással írnak. Jellemző az erős és görcsös ceruzafogás, és az íróeszközt erősen rányomják a papírra. Gyakori hiba, hogy az íróeszközt nem maguk felé, hanem ellenkező irányba döntik, így csuklójukat erősen behajlítják. Ez a balkezeseknél érthetőbb, hiszen így láthatja mit ír a balról jobbra tartó írásnál. Jobb kezeseknél azonban ez nem magyarázat.

 kid_s_first_exam.jpg

Diszkalkúlia

Figyelmeztető jel lehet az is, hogy gyermeked gyakran számol az ujjain, ráadásul azt is jóval lassabban és több hibával teszi, mint hasonló korú társai. Előfordul, hogy képtelen elhelyezni a számokat a füzetébe, esetleg fordítva írja le azokat. A boltban is nehezen tud vásárolni. Gondot jelent az árucikkek értékének meghatározása (összeadás), a visszajáró kiszámítása (kivonás). Súlyos esetekben a pénz értékével sincs tisztában a gyermek. Ha kirakok egy súlyos diszkalkuliás gyermek elé 5 db 5 forintost, a másik oldalára pedig 1 db 50 Ft-ost és megkérem, hogy válassza ki, melyik ér többet, akkor ő az 5 db 5 Ft-ost választja. Az Ő számára 1 pénz az 1 pénz.

A tanulmányok előrehaladtával a diszkalkuliás gyermeknek gondot jelent a becslés, a kerekítés. Az írásbeli műveletek végzésekor összekeveri az egyes művelettípusokat, gondot okoz a tízesek átlépése, a maradékok megtartása.

 news_6043_diszkalkulia2hh.jpg

 „A tanulási nehézségekkel az a baj, hogy könnyen lerombolja a gyermek önbizalmát. Az önbizalom pedig az életrevalóság, a boldogság kulcsa.”

(Forrás: Google)

 

http://suliovi.hu/

Változások

Változások, amik történtek:

 

„Minden érintés nyomot hagy maga után. Minden és mindenki akihez hozzá érünk megváltozik”

Az idei év nagy változást hoz. Hiszen nem csak, hogy elindul iskolánk, közösségi tereink is felújításra kerültek.

 

 

 

 

https://youtu.be/izTy3-viBLE

Iskolaelőkészítő

Az iskolaelőkészítősöknek rendeltünk több padot h elférjenek, és a piros szoba teljes körűen az ő szobájuknak lett kialakítva, asztalokkal székekkel, játékokkal, bútorokkal, szőnyegekkel. 

 

Sportszoba

A sportszobába átkerült a legtöbb mozgásfejlesztő eszköz, így kényelmesebbé és komfortosabbá tettük a szobát, aminek csak ez a funkciója

 

Nagyszoba

A középső nagy szobába bekerül a házikó, illetve új függönyök kerültek fel. A kis csoportosoknak játékok és fejlesztő játékok kerültek be a szobába.

 

 

 

 

Öltöző

Az öltöző a kényelem miatt lett átalakítva és, hogy több gyerek férjen el!

 

 

 

Kövess minket:

https://www.facebook.com/TerapiasTanoda

https://www.instagram.com/puzzletanodak/

Látogass el oldalunkra:

http://suliovi.hu/

A Kamaraerdei Kerekerdő Óvodáról

Kamaraerdei Kerekerdő Óvoda a XI. kerületben,Kamaraerdőben található zöld környezetben, felújított gyermekbarát épületben.

 

Az óvoda a Kamaraerdei Ifjúsági Park hathektáros területén működik. Ezt az egyedi környezetet és az így kapott lehetőségeket szinte minden nap kihasználjuk. A jó és egészséges levegőnek köszönhetően úgy alakítottuk ki a napirendünket, hogy naponta kétszer visszük a gyermekeket az udvarra. 

 

A hatalmas park, különböző mozgáslehetőségeket biztosít számunkra. Minden évszakban megcsodálhatjuk a természet változását. Télen csúszkálhatunk, szánkózhatunk, jégvárat építhetünk és hógolyózhatunk.

 A többi évszak lehetőséget biztosít számunkra a különböző sportok gyakorlására:

 kerékpározásra, atlétikára, különböző labdajátékokra, úszásra és napfürdőzésre. Ez a többcélú külső környezet fogja össze az épületben folyó nevelőmunkát.  

Célunk a családokkal együttműködve vidám óvodáskort nyújtani gyermekeinknek, ahol az a fontos az egész testület számára, hogy az óvodánkba járó gyermekeknek a személyiségét harmonikusan kibontakoztassuk és érdeklődésüket tágítsuk és kielégítsük.

A gyermekek fejlődésének és életkori sajátosságának megfelelő napirenddel a már említett mozgással, kiegészítő zöldség- és gyümölcsfogyasztással segítjük elő az egészséges életmód kialakítását.

Az óvodát körülölelő zöld környezet nevelésünkben nagy hangsúlyt kap, mely átöleli minden tevékenységünket.

Udvarunk elősegíti az állatok, növények életének megismerését, módot ad a környezet és az élővilág összefüggésének megfigyelésére. Gyermekeink folyamatosan megtanulhatják, hogyan segíthetnek a környezet óvásában, esztétikussá tételében, az udvar ápolásában.

A játéknak fontos szerepe van a mindennapos tevékenységeinknél. A gyermekek számára felajánlott tevékenységek a játékra épülnek, melyek a gyermekek érdeklődését, aktivitását, a felfedezés örömét jelentik.

A közös élményekre épülő tevékenységek megszervezésével biztosítjuk a közösségi magatartás fejlődését, a másokra figyelést. Óvodánkban fontosak a hagyományok, ünnepek, évszakonkénti kirándulások, kulturális programok. 

Sokszor kézművesedünk, mesélünk, verselünk, énekelünk – próbáljuk a különböző tevékenységeket minél izgalmasabb, változatosabb formában a gyermekek elé tárni. Sok eszközt használunk, pl.bábot a meséléshez, hangszereket az énekléshez.

Többször tartunk beszélgető köröket, ahol a gyermekek megtanulják szóban kifejezni érzelmeiket, elmesélni, hogy mi történt velük és ugyanakkor azt is megtapasztalják, hogy milyen az, amikor másokat hallgatnak meg és velük együtt örülhetnek valaminek. 

Fontosnak tartjuk, hogy a kis csoportunkban ne legyen vita, ellentét, hogy minden gyermek jól kijöjjön a másikkal és megbízzanak egymásban, segítsék egymást. 

A sok mozgásos külön program mellett, másféle külső programokon is részt vesznek nálunk a gyermekek. 

Többször jártunk már a helyi színházban gyermek előadáson és voltunk már kirándulni állatsimogatóban, póni farmon. Ezt a szokásunkat is szeretnénk megtartani, és minél több izgalmas, új élményt nyújtó helyre elvinni a gyermekeket. 

Óvodánk személyi és tárgyi feltétele a feladatokhoz igazodik és korszerű fejlesztő eszközökkel, játékokkal felszerelt.

A nevelőmunkát szakmailag képzett gyógypedagógus, tanítónő, logopédus, óvodapedagógusok, gyógypedagógiai asszisztens és szakképzett védőnő végzi, akik mindenben együttműködnek a családokkal.

Mozgás

 

Nagy hangsúlyt fektetünk a mozgásra, sportolásra. Természetesen nálunk is megjelenik a mindennapos testnevelés, de ezen a 15-20 perces mindennapi mozgáson felül, még rengeteg lehetőségük van a gyerekeknek sportolni. Mindennap, ha az időjárási körülmények is úgy engedik, kétszer megyünk ki a levegőre a gyerekekkel.

 Bent van a saját biciklijük, rollerük, ezeket minden évszakban sűrűn használjuk. Hetente kétszer járunk úszni a közeli gimnázium uszodájába, egyszer ellátogat hozzánk egy akrobatikus rock and roll edző, hogy táncoljon a gyerekekkel. Szintén heti kétszer jön el hozzánk egy judo edző és jól átmozgatja a csoportot, és heti egyszer korcsolyázni megyünk a közeli városi jégpályára.

A gyermekeink nagy kedvence a sportolás, minden mozgásformát nagy kedvvel, szívesen végeznek. 

Ez az egészséges életmód kialakítása miatt is nagyon fontos, illetve a sok mozgást követően sokkal jobban oda tudnak figyelni a más tartalmú tevékenységeknél, feladatoknál.

SNI-s gyerekek ellátása:

A gyógypedagógus munkáját a gyógypedagógiai asszisztensek segítik. 

Fontos szerepet töltenek be az óvodánkban:

Fő feladatuk az SNI-s gyermekek segítése, integrálása a csoportokba, valamit a gyermekek társaikkal szemben való elfogadtatásának megtanítása. Egész napos segítséget nyújtanak a foglalkozásokon, étkezéseknél, udvaron, úszásnál és egyéb programoknál. Foglalkozásokat tartanak gyógypedagógus együtt működésével. A szülőkkel való kapcsolat fontos szerepet tölt be náluk, hogy közös megoldásokat tudjanak keresni a gyermekek fejlődésének érdekében. Minden gyermek bizalommal fordul az asszisztensek felé.

 

Kövess minket:

https://www.facebook.com/TerapiasTanoda

https://www.instagram.com/puzzletanodak/

Látogass el oldalunkra:

http://suliovi.hu/

 

Állami vagy Magán Iskola?  

 Sokat gondolkoztunk az évek alatt, hogy gyermekünknek melyik a megfelelő iskola. Fanni diszlexiás, diszgráfiás és diszkalkuliás. Utóbbiból fel is mentették. Ehhez párosul, hogy a koncentráció képességének mért ideje, max 25 perc, amely az órák számával egyre csökken.

Fanni nagyon értelmes gyermek, de tény, hogy több idő, energia és figyelem kell, ha róla van szó. Olyan iskolában ahol harminc feletti létszám van egy osztályra ez képtelenség. Sok alternativ iskolát megnéztünk. Így találkoztam a Puzzle Kamaraerdei Iskolával. Ajánlom minden szülő figyelmébe, akik iskolaválasztás előtt állnak, mind az előkészítőt, mind az iskolát:

“Az egész napos iskola előkészítővel még intenzívebben hozzájárulhatunk a gyermekek megfelelő iskolai pályafutáshoz. A megfelelő kezdés nagyon fontos, hiszen nem lehet kétszer elkezdeni, nem lehet kétszer első benyomást szerezni!”

 

CÉLUNK

A mai közoktatási rendszerben nincs átmenet a játékos óvodából a szigorú iskolai rendszerbe. A gyermeknek egyik napról a másikra kell megszoknia ezt a rendszert. Ezt az átmenetet szeretnénk egy gyógypedagógiai szempontok alapján kidolgozott háttérrel megtámogatni. Elegendő idővel és megfelelő figyelemmel segítjük azon képességek és készségek fejlődését, melyek hozzájárulnak a megfelelő iskolakezdéshez, a megfelelő helytálláshoz, akár egy „versenyistállóban” is!

MIT BIZTOSÍTUNK?

Az örömteli, problémamentes iskolakezdést! Ehhez a következő képességek, készségek szükségesek:

  • Értelmi képességek: logikus gondolkodás, analízis-szintézis, érzékelés, észlelés, emlékezet figyelem, képzelet, kreativitás, gondolkodás, analízis, szintézis, általánosítás, konkretizálás, összehasonlítás, differenciálás, ok-okozati összefüggések meglátása, számolási képességek.
  • Anyanyelvi képességek: beszéd, beszédértés, kifejezőképesség, kommunikációs, kapcsolatteremtő- és kapcsolattartó képesség, metakommunikáció.
  • Idegrendszeri érettség: Kidolgozott harmonikus nagymozgások és finommozgások, egyensúlyészlelés, jól működő keresztcsatornák.
  • Érzelmi, akarati képességek: feladattudat, feladattartás, empátia, frusztrációs tolerancia, szabálytudat, kudarc elviselése.
  • Szocializációs képességek: önismeret, énkép, önérvényesítés (önértékelés, önbizalom), normákhoz, szabályokhoz, szokásokhoz való viszony, társas kapcsolatok, tevékenységekhez való viszony (kezdeményező, szervező, együttműködési és alkalmazkodási képesség).

HOGYAN?

Az iskolaelőkészítőnket kis létszámmal indítjuk (max. 15 fő), budaörsi gyermekek részére önkormányzati támogatással. A foglalkozásokat szakképzett, tapasztalt gyógypedagógusok irányítják (hiszen a fejlesztéshez ők értenek a legjobban) nagy szakértelemmel, türelemmel, szeretettel és sok-sok játékkal. Augusztus utolsó két hetében az előzetes jelentkezések alapján megcsináljuk a készség- és képességfejlesztő felméréseket, amelyek alapján összeállítjuk az éves tanmenetet. Ezt követően délelőttönként kiscsoportos formában (4-5 fő) gyógypedagógiai vezetéssel biztosítjuk a komplex terápiás fejlesztést. Délutánonként előtérbe kerül a megfelelő mozgásos nevelés. Hetente egyszer konduktor segítségével mozgás terápiát tartunk, és kétszer úszásoktatást biztosítunk az évfolyam számára.

Azon gyermekek szüleinek jelentkezését várjuk, akik hasonlóan gondolkodnak oktatásunkról, mint mi.

 

Kövess minket:

https://www.facebook.com/TerapiasTanoda

https://www.instagram.com/puzzletanodak/

Látogass el oldalunkra:

http://suliovi.hu/