Kamaraerdei Kerekerdő Óvoda

Kamaraerdei Kerekerdő Óvoda

Állami vagy Magán Iskola?  

2017. július 03. - puzzletanodak

 Sokat gondolkoztunk az évek alatt, hogy gyermekünknek melyik a megfelelő iskola. Fanni diszlexiás, diszgráfiás és diszkalkuliás. Utóbbiból fel is mentették. Ehhez párosul, hogy a koncentráció képességének mért ideje, max 25 perc, amely az órák számával egyre csökken.

Fanni nagyon értelmes gyermek, de tény, hogy több idő, energia és figyelem kell, ha róla van szó. Olyan iskolában ahol harminc feletti létszám van egy osztályra ez képtelenség. Sok alternativ iskolát megnéztünk. Így találkoztam a Puzzle Kamaraerdei Iskolával. Ajánlom minden szülő figyelmébe, akik iskolaválasztás előtt állnak, mind az előkészítőt, mind az iskolát:

“Az egész napos iskola előkészítővel még intenzívebben hozzájárulhatunk a gyermekek megfelelő iskolai pályafutáshoz. A megfelelő kezdés nagyon fontos, hiszen nem lehet kétszer elkezdeni, nem lehet kétszer első benyomást szerezni!”

 

CÉLUNK

A mai közoktatási rendszerben nincs átmenet a játékos óvodából a szigorú iskolai rendszerbe. A gyermeknek egyik napról a másikra kell megszoknia ezt a rendszert. Ezt az átmenetet szeretnénk egy gyógypedagógiai szempontok alapján kidolgozott háttérrel megtámogatni. Elegendő idővel és megfelelő figyelemmel segítjük azon képességek és készségek fejlődését, melyek hozzájárulnak a megfelelő iskolakezdéshez, a megfelelő helytálláshoz, akár egy „versenyistállóban” is!

MIT BIZTOSÍTUNK?

Az örömteli, problémamentes iskolakezdést! Ehhez a következő képességek, készségek szükségesek:

  • Értelmi képességek: logikus gondolkodás, analízis-szintézis, érzékelés, észlelés, emlékezet figyelem, képzelet, kreativitás, gondolkodás, analízis, szintézis, általánosítás, konkretizálás, összehasonlítás, differenciálás, ok-okozati összefüggések meglátása, számolási képességek.
  • Anyanyelvi képességek: beszéd, beszédértés, kifejezőképesség, kommunikációs, kapcsolatteremtő- és kapcsolattartó képesség, metakommunikáció.
  • Idegrendszeri érettség: Kidolgozott harmonikus nagymozgások és finommozgások, egyensúlyészlelés, jól működő keresztcsatornák.
  • Érzelmi, akarati képességek: feladattudat, feladattartás, empátia, frusztrációs tolerancia, szabálytudat, kudarc elviselése.
  • Szocializációs képességek: önismeret, énkép, önérvényesítés (önértékelés, önbizalom), normákhoz, szabályokhoz, szokásokhoz való viszony, társas kapcsolatok, tevékenységekhez való viszony (kezdeményező, szervező, együttműködési és alkalmazkodási képesség).

HOGYAN?

Az iskolaelőkészítőnket kis létszámmal indítjuk (max. 15 fő), budaörsi gyermekek részére önkormányzati támogatással. A foglalkozásokat szakképzett, tapasztalt gyógypedagógusok irányítják (hiszen a fejlesztéshez ők értenek a legjobban) nagy szakértelemmel, türelemmel, szeretettel és sok-sok játékkal. Augusztus utolsó két hetében az előzetes jelentkezések alapján megcsináljuk a készség- és képességfejlesztő felméréseket, amelyek alapján összeállítjuk az éves tanmenetet. Ezt követően délelőttönként kiscsoportos formában (4-5 fő) gyógypedagógiai vezetéssel biztosítjuk a komplex terápiás fejlesztést. Délutánonként előtérbe kerül a megfelelő mozgásos nevelés. Hetente egyszer konduktor segítségével mozgás terápiát tartunk, és kétszer úszásoktatást biztosítunk az évfolyam számára.

Azon gyermekek szüleinek jelentkezését várjuk, akik hasonlóan gondolkodnak oktatásunkról, mint mi.

 

Kövess minket:

https://www.facebook.com/TerapiasTanoda

https://www.instagram.com/puzzletanodak/

Látogass el oldalunkra:

http://suliovi.hu/

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puzzletanodak.blog.hu/api/trackback/id/tr7512638539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása